Jak podaje „Puls Biznesu” Przewozy Regionalne zamkną rok 2012 stratą operacyjną w wysokości 51 mln zł. Przewoźnik przewiduje, że w 2013 roku pojawi się pierwszy zysk, który sięgnie 11 mln. W 2017 roku ma być on osiem razy większy.
- Dzięki pozytywnym wynikom za kilka lat do spółki mogą wejść inwestorzy - informuje „Puls Biznesu” Małgorzata Kuczewska- Łaska, prezes Przewozów Regionalnych. Obecnie spółka należy do 16 samorządów marszałkowskich. Część samorządów ma własne kolejowe spółki, i dlatego może chętnie pozbyć się udziałów w PR. Udziałowcami w mogliby stać się inni inwestorzy.
Przewoźnik planował, że po uruchomieniu Kolei Śląskich wygaszą swoją działalność w regionie. Ich aktywność skurczyłaby się wtedy z 67, 2 do 55, 4 mln pociągokilomoetrów. Jak podaje „Puls Biznesu” do roku 2017 przychody PR, które obecnie wynoszą 11,2 zł mogą wzrosnąć do 15,4 zł na pociągokilometr.
Przewidywany jest wzrost o poziom inflacji dotacji dla pociągów Regio, które realizują połączenia międzywojewódzkie. Pomimo tego, spółka będzie jeszcze przez kilka następnych lat generować stratę netto. W 2012 roku wyniesie ona 126 mln złotych. Przewozy Regionalne muszą zapłacić 400 mln zł PKP PLK za zarządzanie torami.